About Me

My photo
First Moscow State Medical University, Russia

March 15, 2014

read-and-go

salam

bismilahirahmanirrahim


Dalam hidup ni, ada macam-macam jenis orang dan macam-macam style menguruskan kehidupan.


kadang-kadang, kita tengok ada orang tu dia macam lepak je. tapi tu tak semestinya dia tak sibuk. mungkin dia sembnyikan kesibukan dia, atau dia buat-buat cool sebab taknak terlalu fikir tentang kerja. 
Padahal dalam otak, punyalah berselirat nak fikir nak buat yang mana satu.


ada juga yang bising.
kalau ada kerja sikit dah mula merungut macam-macam. padahal kerja tu simple dan mudah je. tapi nak jugak tunjuk kat orang lain macam lah dia seorang je ada kerja nak buat atau kerja dia lah yang paling susah dalam dunia (even if kerja tu hanya semudah makan biskut Oreo)


ada juga manusia yang cool gila.
ada kerja banyak tapi cool. sebab apa?
sebab dia memang langsung biarkan je kerja dia tanpa buat apa-apa. Abaikan tugas lalu keluar clubbing dan berseronok.
yang pasti, hidup kena enjoy.



dalam hidup ni, kita yang tentukan kita nak jadi yang macam mana.


a) seperti itik yang didasarnya tenang tapi bila dilihat dalam air, punya lah laju kena kayuh kaki untuk stay atas permukaan air.


atau


b) seperti mesin pengisar atau dalam bahasa inggeris nya blender yang perlu menghancurkan cili tapi bunyi mak aih kuat macam siren ambulance atau siren polis sehingga mengejutkan teman serumah yang lena tidur diulit mimpi bercuti di Pulau Malibu.


atau


c)seperti ular sawa kekenyangan sebab makan kambing biri-biri mentah 2 ekor lalu tidur selama setahun tanpa membuat apa-apa kerja.



atau jugak,

macam ini.
merapu tengah-tengah malam konon berlagak cool sangat boleh tulis pasal falsafah manusia dan kerja.
=)


kamu dalam kategori mana?

0 ink-ers: